نورمحمدی: بعضی تیم‌ها گل می‌زنند، بعضی تیم‌ها حرف می‌زنند جلالی: برای تیم امید سراغ گزینه‌های باتجربه می‌رویم نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین + قیمت و لینک خرید هم‌بازی طارمی در راه بارسلونا هشتمین طلا به نام امام رضا(ع) | انگیزه بالای والیبالیست‌ها برای طلای پارالمپیک جدیدترین اتهام مدیران سابق مس رفسنجان؛ ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو برای رشوه! حساب‌رسی عملکرد ۴۲۳ میلیاردتومانی فدراسیون کشتی پورموسوی: ۱۸۰ دقیقه باید بجنگیم تا در لیگ بمانیم مجیدی فصل بعد جای نکونام را می‌گیرد؟ پرسپولیس چطور متحول شد؟ امیری موثرتر از بیرانوند و عالیشاه مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره‌بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال (۶ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

از سیر تا پیاز ماجرای خرید ناموفق پرسپولیس| «ژائو سیلوا» از فالو تا آنفالو

  • کد خبر: ۹۹۷۴۰
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
از سیر تا پیاز ماجرای خرید ناموفق پرسپولیس| «ژائو سیلوا» از فالو تا آنفالو
ماجرای بازیکن خارجی پرسپولیس که نیامده برگشت چه بود؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ در حالی که قرار بود یک مهاجم خارجی بامداد امروز برای حضور در تمرینات پرسپولیس به تهران بیاید، این اتفاق منتفی شد. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، پس از پیروزی ۲ بر ۰ این تیم مقابل آلومینیوم اراک، از حضور یک مهاجم اروپایی در تمرینات سرخ پوشان خبر داد. مهاجم پرتغالی مد نظر یحیی گل محمدی قرار بود بامداد دیروز وارد تهران شود تا سه روز در تمرینات تیم حاضر شود و در صورت نظر مساعد یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس، با این تیم قرارداد امضا کند؛ اما سوابق این بازیکن نشان داد او طبق قوانین نقل و انتقالاتی نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند.

«گدس» نه، «سیلوا» گزینه پرسپولیس بود

از صبح دیروز برخی رسانه‌ها از حضور بازیکنی به نام الکساندر گدس، مهاجم بیست وهشت ساله پرتغالی، در تیم پرسپولیس خبر داده بودند؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار نبود این بازیکن به ایران بیاید. مهاجم مد نظر سرخ پوشان مهاجم دیگری از کشور پرتغال بوده که البته حضورش در لیگ برتر و تیم پرسپولیس منتفی شد. با توجه به آیین نامه سازمان لیگ برای جذب بازیکن خارجی، بازیکن مد نظر قرمزپوشان تهرانی با معیار‌های مد نظر سازمان لیگ یکی نبوده که از جمله آن می‌توان به ملی پوش نبودن این بازیکن و همچنین عدم حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی در دو سال اخیر نام برد.

به همین دلیل حضور این مهاجم در پرسپولیس منتفی شده است. مهاجم تستی مدنظر باشگاه پرسپولیس و گل محمدی سرمربی این تیم، ژائو پدرو پریرا سیلوا نام دارد. این بازیکن پرتغالی ۳۲ سال سن دارد. به دلیل قوانین لیگ برتر، این بازیکن شرایط لازم برای حضور در لیگ ایران را ندارد.

قوانین سازمان لیگ، جلوی پرسپولیس را گرفت

ژائو سیلوا با سابقه بازی در اورتون و سالرنیتانا، پالرمو و لیگ چین به دلیل تطابق نداشتن آیین نامه‌ای موفق به حضور در پرسپولیس و شرکت در تمرینات نشد. سیلوا به دلیل محدودیت پرسپولیس از میان مهاجمان آزاد و بدون قرارداد انتخاب شده و قرار بر این بود که در تمرینات هم تست شود. با این حال با توجه به اینکه تیم او در لیگ چین در رتبه هشتم قرار گرفته بود، نمی‌تواند طبق آیین نامه انتقال بازیکنان خارجی به لیگ برتر ایران بیاید.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که باشگاه پرسپولیس و کادرفنی این تیم قبل از اینکه مطالعه‌ای روی آیین نامه سازمان لیگ درباره جذب بازیکن خارجی داشته باشند، اقدام به مذاکره با این بازیکن کردند و حتی برای او بلیت سفر به تهران هم گرفته بودند. همچنین سیلوا که صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس را فالو کرده بود، بلافاصله این صفحه را آنفالو کرد تا پرونده حضور این بازیکن در پرسپولیس بسته شود. همچنین این ناهماهنگی و اطلاع نداشتن باشگاه پرسپولیس از قوانین داخلی باعث شد تا این بازیکن از طریق مدیربرنامه هایش ناراحتی خود را به گوش پرسپولیسی‌ها برساند.

با توجه به منتفی شدن حضور این بازیکن در پرسپولیس و البته نیاز مبرم این باشگاه به جذب یک مهاجم، باید دید مدیران پرسپولیس به سراغ سایر گزینه‌های موجود خواهند رفت یا اینکه کلا خرید مهاجم خارجی توسط پرسپولیسی‌ها منتفی خواهد شد؛ بنابراین حضور ژائو سیلوا که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی پرتغال را ندارد، در پرسپولیس منتفی شد تا یحیی گل محمدی دوباره فیلم بازیکنان دیگری را برای انتخاب مهاجم خارجی مد نظر مطابق با قوانین داخلی زیر نظر بگیرد.

یحیی به دنبال گزینه‌های بزریلی و آفریقایی

شنیده می‌شود بعد از منتفی شدن حضور ژائو سیلوا، حالا یحیی گل محمدی فیلم بازیکنانی از آفریقا و برزیل را بررسی می‌کند و روی دو بازیکن به جمع بندی رسیده است. البته هنوز نام این دو بازیکن مشخص نیست، اما ظواهر امر نشان می‌دهد مربی سرخ پوشان به دنبال جذب یک مهاجم نوک با قابلیت حفظ توپ و سرزنی است؛ اتفاقی که در نیم فصل اول تا حدودی توسط آل کثیر انجام می‌شد و با مصدومیت این بازیکن، حالا مدیران سرخ پوش با فرمان گل محمدی به دنبال رفع آن هستند تا دبل قهرمانی را برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->